האלוף במיל' דנגוט: "רוסיה כשלה בניסיונה להוביל לניצחון מהיר"

מהדורת הבוקר No Comments on האלוף במיל' דנגוט: "רוסיה כשלה בניסיונה להוביל לניצחון מהיר"

האלוף במיל' איתן דנגוט בריאיון ל'קול חי': "ראינו ביומיים הראשונים ניסיון רוסי שכשל, להכרעת אוקראינה. משנכשלו, הגבירו את העוצמה ועברו לתקיפה מסיבית וסימון קייב כיעד לכיבוש. לאוקראינים אין חופש פעולה, לכן הם לא תוקפים את השיירה הרוסית שבדרך. מוקדם מדי להספיד את הרוסים. אנחנו בשלב קריטי שקרוב להכרעה והנושא הכלכלי לא משפיע על פוטין"

צילום: פלאש 90
22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האלוף במיל' איתן דנגוט, לשעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר והסביר את המצב באוקראינה: "אנחנו לא בקיאים ולא קרובים לתת פרשנות עומק על הנושא, בין היתר כי הרוסים לא מפרסמים הרבה פרטים לגבי המהלכים שלהם, אבל אפשר לומר שראינו ביומיים הראשונים ניסיון רוסי להגיע להישג מהיר ולהכרעה על ידי שימוש בכוחות מהירים ובנשק מדויק ושימוש בטילים וכדומה – אבל זה לא צלח".

"לאחר שזה לא צלח – אתה רואה מעבר של הרוסים לתקיפה מאסיבית שתכליתה הוא קודם כל הרחבת השטח הטריטוריאלי שבו הם נכנסים – בעיקר מדרום מזרח, ממזרח וממערב מבלארוס. היעד שלהם הוא כיבוש שטח וכיתור ערים כאשר היעד המרכזי הוא קייב", אומר דנגוט.

לדבריו "פה אתה רואה מעבר לשימוש במאסה גדולה ביותר. הרוסים, לפי הערכות שראיתי כבר הטילו למערכה הזאת יותר מ-80 מסדר גודל הכוחות שאותו הם צברו לקראת המערכה, אבל הדבר הקשה והאכזרי הוא המעבר מנשק מדויק לבליסטי, שאין לו את אותו דיוק ומיועד בעיקר למרכזי ערים. הוא גובה קורבנות וזורע הרס, האפקט שלו האו תודעתי".

החייל היהודי בריאיון: "הייתי שמח לנסוע למוסקבה ולעצור את פוטין"

עוד אמר דנגוט: "הטור הרוסי שמנע מכיוון מזרח לכיוון קייב עם אורך קילומטרים רב – אנחנו שומעים עליו כבר יומיים ויותר ואתה רואה שהוא לא מותקף. איפה הפעילות האווירית האוקראינית? נראה שהיא לא קיימת".

צילומי לווין של חברת MAXAR

MAXAR

"הטור הזה מתקדם לאט, גם ליצור אפקט של כיתור מהכיוון הזה, כנ"ל הכוחות שאמורים להגיע מהצד המזרחי שאמורים לצור אפקט של כיתור קייב".

"ויכול להיות שיש גם בעיות של לוגיסטיקה ודברים אחרים אצל הרוסים, אבל לדעתי אנחנו מספידים את הרוסים מוקדם מידי".

הוא התייחס לקרב ההרואי שמנהלת אוקראינה: "זו מדינה עם בעיות כלכליות ואחרות לא פשוטות, והיא יצרה וטיפחה אמצעים שהניבו לה את היכולת לבלום את התוכנית הרוסית לניצחון מהיר. המערב היה משוכנע שיהיה ניצחון מהיר והמתין לכניעת אוקראינה ואז באה ההפתעה הגדולה".



0 תגובות